Weer thuis - Reisverslag uit Almen, Nederland van Jef Beerends - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Almen, Nederland van Jef Beerends - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: jefkebeerends

Blijf op de hoogte en volg Jef

15 Maart 2011 | Nederland, Almen

Ook de nieuwe foto's kunnen nu worden bekeken op mijn openbare album van picasa:
www.picasaweb.google.com/jefbeerends
en wel onder Thailand vervolg.

Dankzij China Air weer veilig en wel in Nederland en thuis.
Wel met dat behaaglijke gevoel van eigenlijk wel weer terug te willen; een soort van ludduveddu. Wat een prachtig land en wat een prachtige mensen. Gelukkig ook deze reis weer de gelegenheid gehad echt contact te maken. Mensen blijken altijd weer zo bereid om zich te openen en over zichzelf te praten. Mijn ervaring is dat de Thai erg eerlijk is. Net als in India trof ik zowel mannen als vrouwen die ik als 'onschuldig' en 'zuiver' wil omschrijven. Het woord 'naïef' heeft hier vaak een negatieve bijklank, ik vind het kinderlijke juist erg aantrekkelijk en aandoenlijk. Thailand is een vredelievend land en staat, net als Nederland, bekend om het opnemen van vluchtelingen en ontheemden. Het is een kwaliteit die een volk siert. Erg jammer dat wij in Nederland wat dat betreft steeds argwanenender en berekenender geworden zijn. Ik vrees dat de invloed van de westerlingen als toeristen in deze Aziatische landen de hebberigheid zal vergroten en de onbevangenheid zal doen afnemen, wat buitengewoon verdrietig is eigenlijk.
De laatste dagen in Cha-am waren echt heerlijk, warme zonnige dagen, gevuld met zwemmen in zee, wat lezen in een ligstoel, wat fietsen en, als gezegd, leuk contact met de Thai aldaar. Van de sunami niets gemerkt gelukkig, hoewel de inwoners daar voor een mogelijke vloedgolf met angst en beven vrezen.

En ik, ondertussen weer veilig en heerlijk thuis in de rustige Achterhoek waar de lente langzaam aan het doorbreken is.

Veel plezier,
jef