Naar Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jef Beerends - WaarBenJij.nu Naar Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jef Beerends - WaarBenJij.nu

Naar Kathmandu

Door: jefkebeerends

Blijf op de hoogte en volg Jef

01 April 2010 | Nepal, Kathmandu

Zo. Ik ben weg. Buurman Johan was zo lief me naar het station in Zutphen te brengen. Keurig op tijd voor de trein van 08.04 uur naar Apeldoorn, om aldaar over te stappen op de rein naar Amersfoort. Die trein vertrok 3 minuten te laat. Dus kwam ik in Amersfoort één minuut overstaptijd tekort voor de trein naar Schiphol; dus dat werd bijna een half uur koukleumen, en ik me afvroeg of ik wel genoeg warme kleren bij me heb voor in de Himalaya…., en ik ondertussen een stoere puber passeerde die een boete van € 60,-- riskeerde door het rookverbod op het station te negeren. Prompt vertrok deze trein naar Schiphol ook met 3 minuten vertraging. Relaxed, want tijd genoeg, om rustig door de incheck mallemolen te komen en de laatste bellers op te nemen, en de smsers mee te kunnen nemen het vliegtuig in. Finnair was op de minuut op tijd vertrokken en een rustige vlucht bracht me in het besneeuwde Helsinki, alwaar ik een kleine 5 uur de tijd had om te kunnen voelen hoe het voelt helemaal niks te hoeven doen. Het grote onthaasten dus begonnen. De 5228 km naar Delhi begon met wachten op een vertraagde vlucht waarvan de passagiers ook nog meewilden, dus vertrokken we om 20.30 u met een soepele vlucht in een 3 stoelenrijen brede luchtreus. Het eten in het vliegtuig eindigde met het omkieperen van de salade in mijn schoot. Zo begon ook het me eraan overgeven wat niet te keren is. Wat dommelend en sudoku’s makend landden we 5 ½ uur later, om 05.30 local time op de luchthaven van Delhi. Het bekende 3 dubbel uitchecken van de vele Indiërs die alle drie op elkaar afgestemde handelingen verrichten en op die manier allemaal een baan hebben én het wachten op m’n rugzak bracht me na ruim een uur in de wachtruimte, waar ik tot 09.00 u moest wachten om te mogen worden toegelaten tot de incheck voor m’n vlucht naar Kathmandu. Sudoku’s zijn dan een uitkomst om wakker te blijven en de bagage in de gaten te houden…. Het vliegtuig naar Kathmandu vertrok ook al 30 minuten later om te wachten op nakomers. Heerlijk die instelling! En zo stond ik om kwart voor drie in een stinkende stad, opgewacht door Prakash Bhatta, met een heerlijk geurende bloemenslinger; hij is de man die ook m’n trekking en safari organiseert. Hij bracht me naar zijn reisbureau annex hotel(letje!) in Kathmandu, midden in het centrum. Na me opgefrist te hebben en m’n toilettas te hebben gereinigd van het flesje vloeibare zeep dat door het wegvallen van de luchtdruk was leeggelopen en alles onder de zeep zat (relax jef…) Met Prakash een wandeling gaan maken door wat het toeristen centrum is, allemaal smalle Kalverstraten waar auto’s, motors, fietsers, riksja’s en mensen door elkaar heen gevlochten lopen. Drie miljoen mensen die hier een bestaan proberen op te bouwen; en dat worden er elk jaar meer… En toen bleek ook Marie-José, de vrouw van Hemmie hier te zijn, bezig aan een project, namelijk het opzetten van een particuliere school waar ze een dagtaak aan heeft. Dus morgen met haar Kathmandu sightseeing. Om zaterdag door te reizen naar Pokhara, van waaruit ik zondag vertrek voor een zevendaagse trekking met gidsen, dragers en tenten en een Nederlandse reisgenote die ik daar ga ontmoeten. Zij had e.e.a. al georganiseerd en ik mag mee. Daarna ga ik door, maar dan zonder tent en met gids, een tocht langs iets wat de naam hut nauwelijks verdient begrijp ik. Ik kijk er naar uit!

  • 01 April 2010 - 19:05

    Carla Peters:

    Oh wat heerlijk al je grote avontuur en je onthaasten te kunnen lezen! Het grote genieten is begonnen.
    liefs uit een hagel- en regenachtig Grave! :-) Kus!

  • 02 April 2010 - 09:34

    Harmke Van De Straat:

    Enig Jef,om jouw "avonturen "allemaal te lezen! Dat is nog eens wat anders,dan ,verslagen,van de ondernemersvereniging.Ik kijk nu al weer uit naar het volgende verslag! liefs,Harmke

  • 02 April 2010 - 18:51

    Bregt:

    JAAA!!! Je bent er!!!!
    Gaaf, gaaf, gaaf!!!
    Ik heb je nog geprobeerd te bellen op het vliegveld, maar kreeg geen verbinding. Jammer want ik wilde je nog een goede reis wensen...
    Dus bij deze: Hele goede reis! En geniet er van!!!
    (O jee, de uitroeptekens zijn op)
    Dikke kus,
    Bregt

  • 02 April 2010 - 20:02

    Ria:

    Ja ja Rust met een hoofdletter,lekker niet gewoon de martelgang van iedere vakantieganger die naar schiphol moet
    En dan een salade in je schoot ook niet onaardig en dan last but not least dat flesje zeep. Helemaal toppie. Gelukkig ging er ook wat goed en stond mister Bloemenslinger op je te wachten en was het reisleed snel geleden.
    Ik geniet nu al dus doe je best en houdt ons op de hoogte.
    Kus marietje, blijf gezond

  • 03 April 2010 - 13:23

    Cor + Ineke:

    Bedankt voor je leuke verhaal, Jef!
    Lekker avontuurlijk. Wat heb je toch veel fans.
    Ook wij wensen je heel veel (reis)plezier en kijken uit naar je volgende verslag.


  • 03 April 2010 - 14:43

    Marijke:

    wat moet het heerlijk zijn dat je kan onthaasten. Een project waar je 60 dagen aan kan deelnemen! Nee, jaloers? Stinkend!
    lieve groeten,
    M

  • 04 April 2010 - 13:09

    Ilona:

    Hallo Jef,

    Vandaag is het dan zover, je zevendaagse trekking..........wauw wat een prachtig avontuur!! En wat een wereld van verschil, jij in dat mooie verre land en wij hier in het regenachtige platte Nederland. Een mooie, inspirerende en nooit te vergeten tocht toe gewenst!
    Een dikke succesknuf van mij, Ilona.

  • 22 April 2010 - 10:15

    Agnes:

    als ik je, al dan niet zo nu en dan stilletjes op de achtergrond volgde de laatste 15 jaar, zal ik nu zeker met een glimlach je "avonturen" gaan volgen en de woorden die je vast zult herkennen "Geniet je te pletter man"!
    Liefs..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jef

Oosters gezegde: "De grootste reis die we kunnen maken is de reis naar binnen."

Actief sinds 17 Feb. 2010
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 77218

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 28 Januari 2015

weer naar Bali

25 Januari 2013 - 01 Maart 2013

Naar Hawaii

12 Augustus 2012 - 14 September 2012

2012 pelgrimage met de Pako's in de Andes, Peru

19 Juli 2012 - 24 Juli 2012

Even op en neer naar India

19 December 2011 - 19 Januari 2012

In Ubud op Bali

01 September 2011 - 29 September 2011

De Andes in.

22 Februari 2011 - 14 Maart 2011

Opnieuw naar het oosten

21 December 2010 - 03 Januari 2011

Sahara

31 Maart 2010 - 02 Juni 2010

Mijn reis naar Nepal en India

Landen bezocht: